A Google által bevezetett új hirdetési forma, a Google Shopping, amit nehéz nem észrevennünk, ha kicsit is használjuk a Google keresőjét termékek felkutatására. A Google szerint ez az új hirdetési forma 18%-kal magasabb online bevételt hozhat kattintásonként a normál szöveges hirdetésekhez képest.
Vajon mitől ez a hatékonyság?
Így néz ki egy Shopping hirdetés:
Ez a hirdetés több, mint csak egy szöveg és link. Ezek a látványos, képes hirdetések a találati oldal tetején jelennek meg és tartalmazzák a termék fotóját, nevét, árát, az online áruház nevét és linkjét is. A kereskedők számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy kitűnjenek a tömegből, a figyelmet felkeltsék a termékeik iránt és hogy releváns kattintásokat generáljanak webáruházukba.
És hogy miért is olyan hatékony és magas konverzióval működő ez a hirdetési forma?
Amellett, hogy figyelmet megkapó, éppen azokat a vásárlókat tereli a weboldalunkra, akik valóban tudják, hogy mit keresnek és vásárolni is szeretnének. Amazon jelenleg a Google Shopping hirdetések 51%-ánál jelenik meg a Háztartási termékek kategóriában. Az e-kereskedelmi óriás tudja, mire kell költenie ahhoz, hogy generáljon még több vásárlást.
Lássuk, hogyan működik!
Alapvetően 3 részből áll a Shopping hirdetés:
- termék fotó
- termék megnevezés és ár
- Kereskedő neve
A működéséről tudni kell, hogy minden egyes termék információs rész az ún. „termék feed-ből töltődik fel. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy Google Excel táblázat, amit termék adatokkal kell feltölteni, nagyon pontosan. Természetesen, aki nem akar ezzel a Google Feed táblázattal bajlódni, az az informatikusai segítségével egy api fejlesztés után tudják a termékadatokat eljuttatni a Google Shopping hirdetésekhez.
A Feed létrehozásához először is szükség van egy Google Merchant Center regisztrációra. Innen történik ugyanis a hirdetések teljes adminisztrációja. A már megszokott Google Ads fiókot össze kell kötni a Google Merchant Center fiókunkkal és innen kezdve minden Google Shopping kampány eredményt ugyanúgy nyomon tudunk követni az összes többi kampányunk között a Google Ads fiókunkban.
Mitől olyan egyszerű a Google Shopping hirdetés a hirdetők számára?
Azért, mert a szokásos Google Ads kampányokban megszokott kulcsfontosságú munka, a kulcsszavak megtalálása itt kimarad. Amint ugyanis a feed feltöltésre kerül a Merchant Centerben, a Google automatikusan megtalálja a legmegfelelőbb kulcsszavakat a hirdetésünkhöz a benne lévő információk alapján.
Hogyan passzol a Google Shopping hirdetés az én értékesítési tevékenységemhez?
Ha értékesítés növelése a célom, akkor kiváló marketing eszköz a Shopping hirdetés. Ugyanis a legnagyobb előnye ennek a hirdetési formának, hogy olyan felhasználókat képes terelni a weboldalamra, akik már kifejezték vásárlási szándékukat. Így mondhatjuk, hogy a Google Shopping hirdetési forma kifejezetten az erős konverziókat hozó hirdetések közé tartozik. Általánosságban mondhatjuk, hogy minél speciálisabb az adott keresés (pl. nem csak „kenyérsütő”, hanem „Tefal kenyérsütő”, annál közelebb áll a felhasználó a vásárláshoz, szándékát tenkitve (és nem csak informálódik).
Ha viszont a célom a brandépítés és hogy a márkámat ismertté tegyem az online térben, akkor ez a hirdetési forma nem javasolt, hiszen itt a hirdetésekben a fókusz egyértelműen a termékeken és az áron van, nem pedig az értékesítő személyén. Érdemes tehát a Google Shopping hirdetéseket kombinálni, párhuzamosan futtatni más brandépítő (smart display) kampányokkal.