Valószínűleg az összes vállalat tudatában van annak, hogy manapság a LinkedIn használata már szinte nélkülözhetetlen a növekedéshez és a bizalom kiépítéséhez. Hogy miért? Mert egyre nagyobb a piac, és egyre csak nő a verseny. Ahhoz, hogy téged válasszanak a sok lehetőség közül, igenis aktívan jelen kell lenned az üzleti szférában. 

 

Miben más a LinkedIn, mint a Facebook, vagy az Instagram?

 

Igaz, hogy a LinkedIn is social media, mégis teljesen más, mint a Facebook, Instagram, vagy az X (Twitter), és társai. Itt nem a kommentek és a like-ok számai biztosítják a növekedést, hanem a kölcsönös bizalom és a professzionalizmus.

A LinkedInen mindenki “munka üzemmódban” van. Tehát a felhasználók nem cicás videókra és nem táncikálásra számítanak, hanem magas szintű szakmai, illetve üzleti tartalomra. A LinkedIn pont ezért az egyik legjobb social media felület a márkaépítés szempontjából.

 

Marketing eszközök, melyeket csak a LinkedInen találsz meg

  • Who’s viewed your profile: Itt láthatod, ki tekintette meg a profilodat. A funkció segítségével felfedezheted potenciális ügyfeleidet, illetve reális képet kaphatsz célközösségedről is.
  • LinkedIn Analytics: Posztjaid és profilod látogatottságáról nyújt részletes információt. Ez alapján tudni fogod, hogy célközönséged milyen típusú tartalmat vár tőled.
  • Content Suggestions: Itt találhatod meg, melyek az éppen aktuális felkapott témák a LinkedInen, melyből ihletet meríthetsz posztjaidhoz. Ezekre rá is tudsz szűrni hely, szakmai ágazat és pozíció alapján.

Hogyan építs fel egy sikeres profilt?

 

Ahhoz, hogy sikeres kapcsolatokat tudj építeni, előszöris bizonyítanod kell, hogy miért jó az általad felajánlott márka, és hogy miért téged válasszanak. Ehhez a legalapvetőbb stratégia a rendszeres posztolás. Ne feledd, hogy a LinkedInen a hangsúly mindig a professzionális tartalmon van: végig őrizd meg a szakmai vonalat! Hogy még tovább növeld jelenlétedet a felületen, lépj be olyan LinkedIn csoportokba, melyek szerinted a márkádhoz valamilyen módon kapcsolódnak, és keltsd fel a figyelmet építő jellegű hozzászólásokkal. Minél többen látják a profilodat, annál kíváncsiabbak lesznek rád!

Ha nincs elég türelmed kivárni a sikert: használj hirdetéseket!

 

A Facebookhoz hasonlóan, a LinkedInnek is remekül működő hirdetési rendszere van. Ezekkel szinte azonnali növekedést érhetsz el, így nem érdemes kihagyni a remek lehetőséget. Mivel sajnos a szponzorált üzenetek hirdetési forma 2022 január óta nem érhető el az Európai Unión belül, így az európai piacon belül 2 lehetőségünk van: a szöveges hirdetés illetve a szponzorált tartalom. A szöveges hirdetések PPC, illetve CPM rendszerben működnek. Tartalma egy tömörebb, rövid szöveg, melyet mobil verzión a hírfolyam közben találhatjuk meg, PC verzión pedig többnyire a hírfolyam jobb oldalán. A szponzorált tartalom szintén a hírfolyamban jelenik meg, viszont ebben már média tartalom is szerepel. Ez lehet lehet egy kép, carousel, videó, illetve esemény.

 

A költségek és a megtérülés

Míg a Meta átlagosan 0,9%-os CTR-rel büszkélkedhet, és a CPC-je körülbelül 1,86 USD, a LinkedInen az előbbi jóval alacsonyabb, 0.5%, és az utóbbi pedig akár 9 USD s lehet, a célközönségtől függően. A CPA, amely például értékesítési feliratkozásra vagy a zárt tartalom letöltésére vonatkozik, igen változó, de általában 50 és 300 dollár közötti összegre számíthatunk. A LinkedInen CPA helyett CPL rendszer él, melynek költsége 15 és 350 dollár között mozog.

Ebből levonhatjuk a következtetést, hogy a  LinkedInen valamennyivel hirdetni költségesebb, mint a Metán. Kisebb méretű vállalkozásoknak és a szabadúszóknak talán egyszerűbb a Metán ügyfeleket találni, de a nagyobb volumenű B2B kapcsolatok kiépítésére a LinkedIn alkalmasabb. Ami a LinkedInen hátrányt jelenthet a hazai piacon tevékenykedő vállalatoknak, hogy sajnos magyar nyelven még nem lehet hirdetést feladni, így marad az angol, vagy más célnyelv, melyet a LinkedIn támogat.