Online marketing trendek: TikTok, a lehetőségek tárháza

A 2016-ban indult kínai tulajdonban lévő TikTok az online marketing szempontjából lehetőségek sokaságát tárja azok elé, akik termékeiket, szolgáltatásaikat népszerűsíteni szeretnék. A TikTok nem véletlenül lett az utóbbi évek egyik legnagyobb sikersztorija. Ezt mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy 2021-ben világszerte ezt az applikációt töltötték le a legtöbben, ezzel megelőzve a Facebook és az Instagram alkalmazását is.

TikTok: a világ legdinamikusabban fejlődő közösségi média platformja

Hogy mi a TikTok titka? Talán az, hogy nagyon széles közönséget lehet megszólítani az oldalra feltölthető rövid videókkal. Más elven működik, mint az Instagram, a Facebook vagy a YouTube. A TikTok-on olyan javarészt 15 másodperces videókat lehet nézni, amelyek a rövídségüknél fogva sokkal aktívabb koncentrációt igényelnek, mint a többi platformon fellelhető videós tartalmak.

Az is meghatározó a sikerességében, hogy a felhasználók nagy része a 35 év alatti korosztályból kerül ki, ők lényegesen nyitottabbak minden újdonságra, mindegy, hogy márka, szolgáltatás vagy éppen egy új mobil app – azonnal kipróbálják. Sokan tévesen azt hiszik, hogy a magyarországi 2 millió TikTok felhasználó többsége még az általános- vagy középiskola padjait koptatja. Egy felmérésből azonban kiderült, hogy a TikTok-ot rendszeresen használók:

  • 75 százaléka 18 év feletti,
  • 52 százaléka nő,
  • naponta átlagosan 65 percet töltenek el a videók nézegetésével és legalább 17-szer nyitják meg az alkalmazást

A TikTok rendkívül hatékony marketing eszköz

A fentiek alapján elmondható, hogy a TikTok az online világ megkerülhetetlen szereplőjévé nőtte ki magát, amit jól lehet alkalmazni egy márka megismertetésében, megkedveltetésében, azaz egy új termék bevezetésében is.

A TikTok-nak számos előnye van a többi hirdetési platformmal szemben:

  • a néző teljes képernyőn látja a videós tartalmakat
  • a videók rövídségük miatt nagy odafigyelést igényelnek, amihez nélkülözhetetlenül hozzátartozik a hang is
  • a videókat nem szakítja meg reklám
  • a témák nagyon széles palettája áll a rendelkezésre
  • hamar alkalmazkodik a felhasználók igényeihez, a korábbi interakciói alapján csak olyan videókat dob fel, amelyek érdekelheti

A célközönséget nem zavarja meg semmi és senki,így a hirdetések hatékonysága bizonyítottan nagyobb.

 

Hogyan lehet a TikTok-on hirdetni?

Aki hirdetni szeretne, annak nem lesz nehéz dolga, hiszen a TikTok hirdetések felépítése és a hirdetési fiók kezelőfelülete a social platformokon megszokottakhoz hasonlít. A hirdetési fiók neve TikTok Ads Manager, ebben lehet kezelni, elemezni az összes kampányt, itt lehet tárolni a hirdetésekhez szükséges elemeket: hangokat, videókat,  célközönségeket.

Egy TikTok kampányon belül több hirdetést is létre lehet hozni, más- és más beállításokkal.  Ha több hirdetési fiókot kezel valaki, akkor létrehozhatja a saját TikTok Business Center fiókját is, ahonnan központilag lehet irányítani azokat. Magyarországon jelenleg kétféle hirdetéstípus közül lehet választani: a videós hirdetés és a spark hirdetés áll rendelkezésre. A TikTok valamennyi hirdetésnél előír egy minimum büdzsét, bizonyos költségkerettel. A TikTok marketingnek nem feltétele az organikus kommunikáció – a hirdetés profil és követő gyűjtés nélkül is kiválóan működik. Számtalan célzási lehetőség áll rendelkezésre: nem, nyelv, érdeklődési kör, korosztály, lakhely, platformon tanúsított viselkedés, Internetkapcsolat, stb.

A TikTok marketing új kapukat nyit meg a márkák előtt, hiszen:

  • jelenleg még kevés az aktív hirdető, ezért alacsony a reklámzaj és a hirdetési költség is
  • új hirdetési formátumokat tartalmaz – azonnal felkelti a figyelmet
  • hangsúlyt fektet a felhasználók aktív bevonására
  • egyedi vásárlóképes közönséghez jut el, magas az elérés és az átkattintási arány
  • olyan natív és mozgalmas videókat követel meg a tartalomgyártás során, amelyek azonnal hatnak a felhasználókra. Ennek létrehozásában segít a platform számos beépített videó és zeneszerkesztő funkciója.
  • villámgyorsan képes közösséget létrehozni, ami a márkaépítés nélkülözhetetlen eszköze

Az online marketing jelentős piacbefolyásoló tevékenység, amelynek az a célja, hogy megtartsa és növelje a vásárlói bázist és eladást generáljon. A digitális marketing eszközök – így a TikTok – használatával a megváltozott vásárlói szokásokhoz is könnyebben lehet alkalmazkodni, hatékonyabban lehet elérni a célcsoportot és hosszútávon is fenn lehet tartani a kommunikációt.

Tévhit tehát, hogy csak nem vásárlóképes fiatalok használják ezt a platformot, abban pedig már most kiélezett a verseny, hogy a naponta több órát “tiktokozó” felhasználók figyelmét ki ragadja meg először a hazai piacon.