TOP 5 trend a Facebook és Instagram használatában

1. Tag-elhető termékek a posztokban

2019-es év végére terjedt el Magyarországon is az Instagramon már korábban bevezetett funkció (Shoppable posts), amelyben termékeket lehet megjelölni a posztokban. Ez kifejezetten előnyös, ha a termék értékesítés a célunk a közösségi médiában. Mindössze annyit kell tenni, hogy kérvényezni kell az Instagram Shopping használatát az Instagram fiókunkban, majd ennek jóváhagyása után már tag-elhetőek is a termékeink.

Ez a funkció a Facebookon is működik, ott is lehet posztolás után a képen termékeket linkkel ellátva megjelölni (tag-elni). Sőt, egyre több vállalkozás próbálja ki a Facebook Bolt-ot, ami szintén a kiskereskedelmi értékesítés támogatása a cél, bár itt ügyelni kell rá, hogy a felvitt termékek sajnos nem frissülnek automatikusan, vagyis magunknak kell időnként manuálisan ellenőrizni, módosítani az ár, név, vagy bármilyen más változást a termékeink között.

2. Interaktív tartalom

A felhasználók 91%-a (Buzzfeed felmérése alapján) kifejezetten szereti az interaktív tartalmat, legyen az akár egy 360 fokos videó vagy egy szavazás, vagy egy kattintható kvíz (pl.: Melyik sztárra haszonlítasz leginkább? vagy Mi lenne a sajt-neved? 😊). A legkifinomultabb formája talán az AR (augmented reality) használata a posztokban.

És hogy mi a siker titka?

  • Ez a posztolás sokkal szórakoztatóbb a felhasználók számára, mivel ők is részt vehetnek benne játékos formában.
  • Több időt töltenek el így a posztokon/weboldalon a felhasználók.
  • Szívesebben osztják meg az ilyen tartalmat a látogatók
  • Sokszor emellett új paramétereket is segít felfedezni egy-egy termékben az interaktív poszt:

3. Sztori a közösségi médiában (Facebook, Instagram Story)

2017-ben a Snapchat vezette be először a „Story” fogalmát a social médiában. Ez nem más, mint egy rövid és kedves videó vagy kép, ami mindössze 24 óráig látható és nem jelenik meg többet a felhasználóknak.

Ez az eszköz aztán hamar elterjedt a közösségi média más platformjain is, bár kezdetben inkább csak a fiatalok használták. Ma már széles körű használatnak örvend, akár nagy vállalatok is használhatják, segíti a márka ismertségének növelését és segít kapcsolatba kerülni a fiatalabb generációval.

4. Videós tartalom

A videó 2019-ben elkezdte térhódítását és azóta már kihagyhatatlan formája a posztoknak. Javasolt külön YouTube csatorna létrehozása is azoknak a vállalkozásoknak, ahol az értékesítendő termékek vizuálisan is élményt nyújtanak. Vagy a 3 dimenziós bemutatás többet árul el a termékről, mint egy szimpla termékfotó.

2020-ban még több „élőzés” várható. Ezt elsősorban a celebek, influencerek vezették be, de ma már bárki használhatja akár egy sütemény elkészítésének bemutatására is.

A Mediakix statisztikája szerint az „élő” videókat 3-szor hosszabb ideig nézik a felhasználók, mint az előre felvett, nem élő videókat. Még több statisztikát itt találtok: https://mediakix.com/blog/facebook-live-statistics-video-streaming-to-know/#gs.xg5fr2w

5. Influencer Marketing

Az influencer marketing már néhány éve tartja erős pozícióját az digitális marketing eszközök között. Annyi azonban változott, hogy a felhasználók már jobban megválogatják, hogy melyik influencernek hisznek és melyiknek nem, amikor termék ajánlásról/vásárlásról van szó. Sok hazai makro influencer elveszítette hitelességét azzal, hogy minden termék és márka promótálását elvállalja és az oldala hemzseg a különböző hirdetésektől.

Az influencer marketing továbbra is jó eszköz lehet a vállalat kommunikációjában, azonban ügyelni kell a hiteles személy megválasztására és a célcsoport kiválasztására. A legfontosabb, hogy a vásárlóink bízzanak a választott influencerben és hiteles legyen az influencer a reklámozni kívánt termék/márka valódi használatában.

Végül még egy jó tanács, ha már megállapodunk egy influencerrel a márka közös képviseletéről, ne akarjuk rá erőltetni a saját koncepciónkat, inkább hagyjuk, hogy a saját, megszokott stílusában szóljon a saját követőihez és mutassa be nekik a termékünket/márkánkat.

Kép: http://kreativ.hu/cikk/nem_vagyunk_tinik__de_az_o_szemuvegukre_van_szuksegunk