A személyre szabott ügyfélkommunikáció ma már minden vállalkozás sikeréhez hozzájárul. Ehhez remek eszköz az automatizált e-mail, amely egyszerre eredményez költséghatékonyságot és kiemelt bizalmat a vásárlótól. Már egy-egy trigger − automatizált − e-mail is jelentős változást hozhat a vállalkozásunk életében, hiszen nincs az az ügyfél, aki ne értékelné a személyes törődést.

A trigger e-mailek a weboldal látogatók tevékenységei által generált e-mailek. Ez egy olyan automatizált folyamat, amely a felhasználó viselkedésén és annak sorozatán alapul. Időszerű és releváns tartalmak jutnak el a potenciális vásárló számára, éppen ezért elengedhetetlen részét képezi a marketing stratégiának. További előnye, hogy segít az operatív feladatok elvégzésében, így például a számlák és a megerősítő e-mailek kiküldését is elvégzi helyettünk. Hatékonyabb munkavégzést eredményezhet, illetve az erőforrásaink megfelelő felhasználásához is hozzájárul.

Lépésről lépésre!

Minden automatizált e-mail egy részletesen megtervezett folyamat eredménye. Mielőtt belekezdenél, fontos, hogy végig gondold:

– A trigger e-mailek időzítését: milyen cselekvés váltsa ki az adott automatizált e-mailt. (Például hírlevél feliratkozás, ingyenes e-book kiküldés.)
– Milyen releváns, informatív üzenetet szeretnél közvetíteni a potenciális vásárlóid, ügyfeleid számára.
– Az e-mailek design-ját, ami megegyezik a vállalkozásod arculatával.

Trigger e-mail vs. marketing e-mail

A marketing e-mailek elsődleges célja a termékek értékesítése, népszerűsítése. Ezzel szemben a trigger e-mailek releváns információt szolgáltatnak a vásárlók számára, ami elősegíti a bizalom kiépítését.

Egy 2019-es statisztika egyértelműen kimutatta, hogy jelentős siker érhető el az automatizált e-mailek alkalmazásával. Azoknál a kampányoknál, amelyeknél alkalmazták a trigger e-maileket, jobb e-mailes megőrzési- és átkattintási arányokat, fokozott ügyfélelkötelezettséget és magasabb vevői elégedettséget értek el.

Mi derült még ki a kutatásból?

– A felhasználók 91%-a szerint az automatizált e-mailek fontos szerepet játszanak a sikerükben.
– A trigger e-mailek megnyitása 70,5%-kal magasabb volt, mint a hagyományos e-maileknél.
– 34%-os bevételnövekedést értek el.
– 53%-kal magasabb konverziót figyeltek meg.

Miért ennyire hatékony a trigger e-mailek alkalmazása?

Egy látogató, vásárló tudatosan nyomja meg a „Feliratkozás” vagy a „Vásárlás” gombot. Ez a cselekvés egy elvárást rejt, hiszen az ügyfél szeretne tőlünk e-mailt kapni. (Legyen az egy visszaigazolás vagy információmegosztás.) Ha például egy látogató vásárol tőlünk egy terméket vagy szolgáltatást a weboldalunkon keresztül, megnyugtatja, ha a rendelés leadását követően kap egy visszaigazoló e-mailt. Ha ez nem történne meg, aggódni kezdene, hogy vajon sikeres volt-e a vásárlás. Egy esetleges kapcsolatfelvétel nem csak plusz időt jelentene nekünk, de egyben kellemetlen érzést is társítana a vásárló a nálunk történt vásárlással kapcsolatban.

További előnyei a trigger e-maileknek:

– A vásárlónak jól fog esni, hogy gondolunk rá, közelebb fogja érezni magát a vállalkozásunkhoz.
– Sokszor előfordul, hogy egy felhasználó csak unalomból böngészi a weboldalunkat, vagy esetleg még nem áll készen a rendelés leadásra. Ilyenkor érdemes őt emlékeztetni, további információval ellátni, hogy végül megtörténjen a vásárlás.
– Ötször drágább egy új ügyfél megszerzése, mint a régi megtartása. Törekedjünk, hogy az inaktív felhasználók aktívvá váljanak.
– Operatív feladatok ellátásban is segít.
– Hosszútávú (kölcsönös) bizalmat építhetünk ki a vásárlóval.

Hogyan érd el, hogy a böngészőből vásárló legyen?

Egy felhasználó számos okból kifolyólag böngészhet. Lehet az unaloműzés, vagy akár tényleges vásárlási szándék. Ez utóbbi esetében előfordulhat, hogy az illető még nem áll készen tényleges vásárlásra, vagy éppen a konkurenciával hasonlít össze minket.

De, itt még megszerezhető a vásárló! Egy potenciális ügyfelet kétféleképpen szerezhetünk vissza: bevásárlókosár helyreállításával, vagy információmegosztással a kiválasztott termékről.