Egy sikeres vállalkozáshoz ma már nem elegendő egy gondosan felépített weboldal, a közösségi média csatornák létrehozása és tudatos szerkesztése is ugyanúgy létszükségletű. A Facebook és az Instagram bár korábban is rendelkezett bolt funkcióval, azonban a 2019-es fejlesztések olyan lehetőségeket biztosítanak, amelyek még közelebb hozzák a termékeidet, szolgáltatásaidat potenciális célközönségedhez.

Íme pár egyszerű tipp, amire mindenképpen érdemes odafigyelned a Facebook és Instagram boltod (shop) szerkesztésénél.

  1. Sorozatok

A Kereskedelemkezelő aloldalon minden, a boltodhoz szükséges fejlesztést könnyedén elvégezhetsz. Azonban, mielőtt még belemerülnél az arculati kérdésekben, érdemes kategorizálnod a termékeidet, szolgáltatásaidat (például: milyen típusú fali dekorációkat vagy élelmiszereket árulsz). Míg a korábbi Facebook boltba kizárólag „ömlesztve” lehetett felvinni a termékeket, addig ma már lehetőségünk van több kategória, úgynevezett sorozat létrehozására. Ezt a Katalógus fülön belül, a Sorozatokra kattintva tudod elérni.

Számos potenciális vásárlót veszíthetsz el, ha kihagyod ezt a lépést, hiszen a felhasználó gyakran céltudatosan keres fel adott oldalakat. Ha meglátja, hogy több száz, akár ezer termék átnézése szükséges ahhoz, hogy rátaláljon a keresett termékre, félő, hogy inkább egy versenytárs felületére pártol át.

 

  1. Minden a stílus

Egy másik újdonság a bolt testre szabása. A Boltok fül alatt már lehetőségünk olyan minimális módosításokra, amelyekkel közelebb hozhatjuk a felület stílusát a cégünk arculatához. Játssz szabadon az elrendezéssel és stílussal: módosíthatod a gombok, szövegek színét, pozícióját, elrendezését. Ezek a módosítások akkor érvényesülnek igazán, ha megfogadod a korábbi sorozatokra vonatkozó tanácsunkat.

Facebook shop - Termék megjelölés

  1. Termékmegjelölés

Minden posztban – Facebookon és Instagramon egyaránt – megjelölhetjük a rajta szereplő terméket, termékeket. (Ez több kép esetén is lehetséges, egyetlen feltétele, hogy előtte vigyük fel a terméket – cikket – a boltunkba.) A néző azonnali információt kap a termék nevéről és áráról (illetve további paramétereiről), mi több, egy kattintással megtekintheti a webhelyen, hogy elindítsa a vásárlást.

 

  1. Termékjavaslatok

Egy Facebook bejegyzésben már nem csak a képen, vagy a posztban szereplő terméket taggelheted (jelölheted) be, hanem lehetőséged van további hasonló termékek megjelenítésére is. Ezáltal hosszabb ideig fog elidőzni a potenciális vásárlód a Facebook oldaladon, boltodban.

Miután közzétetted a posztot, a Facebook azonnal felkínálja a lehetőséget a termékjavaslatok bekapcsolására. Nincs más dolgod, mint rákattintani, és egyből megjeleníti a hasonló ajánlatokat.

Termékjavaslat

  1. 24 órás sztorik

Bár az Instagram sztorik csak 24 órán keresztül érhetőek el, mégis a vállalkozások egyre aktívabban használják ezt a lehetőséget. Egy hagyományos bejegyzéshez hasonlóan itt is ugyanúgy be lehet taggelni terméket a tartalomhoz. Sőt, kétféle lehetőségünk kínál fel nekünk az Instagram:

Egyrészt terméket, termékgyűjtemény, vagy akár boltot is csatolhatunk a kiválasztott elemhez. Ezt a hivatkozást a néző felfelé pöccintéssel nyithatja meg, ami már korlátlan ideig lesz megtekinthető. Továbbá, közvetlenül is tudunk terméket csatolni. Ilyenkor a termék neve fog megjelenni, ami szintén egy kattintással feldobja az adatlap megtekintésének a lehetőségét.

Fontos megjegyezni, hogy csak és kizárólag olyan termék jelölhető meg egy bejegyzésben, sztoriban, amit előre felvittünk a katalógusba, illetve jóvá lett hagyva. Azok a termékek, amelyek elutasításra kerültek, bár betaggelhetőek, viszont a néző nem fogja látni a termék nevét, árát.

Facebook story

 

A webes forgalomnövelés és értékesítés ösztönzés nagyon erős lába lehet a közösségi média kihasználása. A Facebook és Instagram boltunk minőségi feltöltésével, testreszabásával és karbantartásával releváns látogatókat tudunk az oldalunkra terleni.

Használd kreatívan a Facebook és Insta shop-odat és hagyd, hogy téged találjanak meg új vásárlóid!