A közösségi média mára már majdnem minden korosztály életében aktív szerepet tölt be.
Facebook és Instagram oldalunk pörgetése egy természetes, már-már automatikus cselekvéssé nőtte ki magát. Éppen ezért létfontosságú, hogy cégünk is megtalálja a helyét ebben a méhkasban, és kialakítson egy olyan aktív követőtábort, akikből rövid időn belül potenciális vásárlók is lehetnek.

Social media Facebook

Lépésről lépésre

A social platformok nem csak az önkifejezés egyik eszközeként szolgálnak, de egyben olcsó alternatívát kínálnak egy szélesebb közönség elérésére. Hazánkban egyértelműen a Facebook és az Instagram számítanak a legnépszerűbb platformoknak, jelenleg több millió magyar felhasználó pörgeti ezen oldalakat napi szinten. Egy közösségi média oldal felépítése is rengeteg tervezést igényel, így érdemes először csak az egyik felületen startolni. Ehhez végig kell gondolnunk, hogy kik a termékünk, szolgáltatásunk pontos célcsoportja: összességében elmondható, hogy hazánkban a fiatalabb (18-30 év) korosztály az Instagramot, az idősebb (30-65+) korcsoport viszont a Facebookot böngészi gyakrabban. Miután sikerült egy kisebb stabil követőtáborra szert tennünk az egyik platformon, bemutatkozhatunk egy másik felületen is. Fontos kiemelni, hogy minden csatornán azonos legyen a marketingkommunikáció és a tartalmak között is legyen átfedés.

Minden posztnak megvan a maga ideje

A spontán posztolás is egy stratégia, csak nem a legokosabb. Helyette inkább vezessünk poszt tervet (például egy excel segítségével), ahol heti, havi, vagy akár éves szinten megtervezzük a közösségi médiában közzétett szöveges és vizuális tartalmakat. Írjuk össze a posztok tervezett időpontját, témáját, magát a poszt szövegét és a hozzá tervezett vizuális tartalom típusát. Ezzel átláthatóbbá tehetjük egy vagy több platform esetén, hogy mikor milyen üzenetet szeretnénk közvetíteni. Az előre megírt posztokat be is időzíthetjük, így még több időt megspórolhatunk. Ugyan üzleti felhasználóként komoly statisztikákat biztosítanak nekünk a használt oldalak, de kezdő posztolóként ki is egészíthetjük a tervezetünket egy utolsó oszloppal, amiben az elért emberek és a lájkok számát rögzítjük. Pár hét után hamar fény derül arra, hogy milyen típusú tartalmak váltanak ki nagyobb aktivitást a követőinkből.

Mutatkozz be!

Bármelyik oldal/oldalak felé is nyitunk, első lépésként ne felejtsük el bemutatni a cégünket, vállalkozásunkat. Ezt az Instagramon a bionkban tehetjük meg, ahol egy rövid leíráson kívül lehetőségünk van megadni a telefonszámunkat, e-mail címünket és weboldalunkat. Mindenképp tüntessük fel, hogy milyen módon tudnak kapcsolatba lépni velünk és hol van lehetőségük részletesebb információt kapni a termékeinkről, szolgáltatásainkról. A Facebook kicsivel nagyobb teret ad a profilunk ismertetéséhez, érdemes ott a lehető legtöbb releváns információt és elérhetőségi lehetőséget megosztani magunkról. A legújabb Business Suite alkalmazásnak köszönhetően a legapróbb részletekig személyre szabhatjuk a Facebook és Instagram oldalunkat egyaránt – és mindezt egyszerre!

Törekedj a minőségre!

Miután sikeresen belőttük azt a célcsoportot, aki felé szeretnénk nyitni, rá kell jönnünk, hogy még így is hatalmas a verseny a leendő követők lájkjaiért. Ki kell tűnnünk a posztok tömegéből, amihez elengedhetetlen az igényes tartalom publikálása. Ha például csak egy egyszerű képet szeretnénk feltölteni a posztunk szövegéhez, számos olyan ingyenes oldal áll a rendelkezésünkre, ahol gyönyörű fotókat tölthetünk le díjmentesen. (Pár kedvencünk: Unsplash, Pexels.) Összetettebb kreatívok megszerkesztése sem lehetetlen, még akkor sem, ha nincs semmiféle grafikai tudásunk. Több olyan (ingyenes) posztszerkesztő oldal áll a rendelkezésünkre, amelyek használata pár óra alatt elsajátítható. Miután megbarátkoztunk a felülettel, pillanatokon belül összedobhatunk egy igényes posztot (legyen az egy szövegezett kép vagy egy animált tartalom). Ilyen oldal például a Canva vagy a Crello.

Ne feledd: egy poszt üzleteket hozhat! Légy bátor, kísérletezz és találd meg az új közönségedet!